Yerinde Kalite

Doğru bir süreç sürekli olarak doğru sonuçlar üretecektir fakat istediği sonuçları almak için kötü süreçleri zorlayan pek çok işletme şansa veya ek kontroller ile süreci kontrol altında tutmaya çalışmak gibi geçici ölçütlere güveniyor. Bu yaklaşım uzun vadede sürdürülemez.

Dr. W. Deming, zamanının büyük bölümünü kalite problemlerinin çoğunun «insanlarla değil süreç ile ilgili olduğunu» ikna etmek için harcadı. Problemlerin %85'inin işin yapılma şekli içinde olduğu (ve dolayısıyla yönetimin kontrolü altında olduğu) şeklindeki deneyimlerine dayanarak geliştirdiği 85/15 kuralını destekledi. Ona göre aslında problemlerin yalnız %15’i bireysel olarak çalışanların hatasından kaynaklanıyordu.Sonuçta onlar da eğitim eksikliği, yetersiz teçhizat, yetersiz iletişim ve gerçekçi olmayan hedeflerin bedelini ödeyen insanlardı. Kısacası bu kişiler düşük kaliteyi garantileyen süreçler ve koşullar altında çalışıyorlardı. 

Dr. Deming hayatının son birkaç yılında 85/15 oranının muhtemelen hatalı olduğunu itiraf etti. Aslında problemlerin %96’sının iş sistemi içinde olduğunu söyledi. Çalışanların bireysel olarak ancak %4’ü kontrol edebildikleri sonucuna vardı.

Bu sonuç kaliteyi iyileştirmek için işlerin yapılma şeklini değiştirmenin gerekli olduğu anlamına gelmektedir.

Yüksek oranda tecrübe paylaşımı içeren bu eğitimimiz ile,

  • Yerinde kalite yaklaşımı
  • Müşteri odaklılık
  • Proses ve ölçüm yeterlilik analizleri ve iyileştirme metotları 
  • İstatistiksel proses kontrol (SPC)
  • Kalite hatalarını önleme metotları
  • Doğru süreç ve ürün tasarımı
  • Kalitenin sürekli geliştirilmesi ve sürekliliğinin sağlanması

konularında gerekli bilgilere sahip olacaksınız.

Süresi 1 gün olan bu gelişim programımız Yerinde Kalite çalışmalarına eşlik eden katılımcılar için iyi bir alıştırma olacaktır.

Katılımcılar: Yöneticiler, mühendisler, uzmanlar, formenler, vardiya amirleri, teknisyenler

Katılımcı Sayısı: Max. 16 Kişi

Eğitim Süresi: 1 gün

Eğitim Saatleri: 09:00 - 16:00

Kişi Başı Katılım Ücreti: 2.000 TL. + KDV

İçerik

Bilgi paylaşımında bulunacağımız konu başlıkları;

Yerinde Kalite

  • Yerinde Kalite Yaklaşımı
  • Müşteri Odaklılık
  • Yalın Üretim ve Kalite
  • Kalite ve Kalitesizlik Maliyetleri
  • Proses ve Ölçüm Yeterlilik Analizleri
  • İstatistiksel Proses Kontrol (SPC)
  • Kalitenin Üretilmesi
    • Doğru Süreç ve Ürün Tasarımı
    • Önleyici Kalite (Poka-Yoke, Jidoka, Andon) Araçları  
    • Kalitenin Sahada Yönetilmesi
    • Kalitenin Ekibe Devredilmesi
    • Kalite ve Eş Zamanlı Mühendislik 
  • Kalite Yönetiminde Yaygın Kullanılan Araç ve Teknikler (QM ve QA Matrisleri, Yatık Sekiz)
  • Kalitenin Sürekli Geliştirilmesi ve Sürekliliğinin Sağlanması

Bu eğitimimiz oyun, video, vaka çalışması vb. uygulama araçları içermektedir.

Bugüne kadar eğitim hizmetlerimizden faydanlanan müşterilerimiz hakkında bilgi almak için buraya tıklayınız.

Eğitim Yeri Online Eğitim
Eğitim Tarihi  12 Şubat 2024


 

Eğitim ve Duyurulardan
haberdar olmak için e-bültenimize kayıt olun.